Monday, October 07, 2013

Singapura: Hari Kedua

Posted at  Monday, October 07, 2013  |  in  Travelog

Hari ini dari pagi sampai ke petang, aku berada di bilik seminar menghadiri AACSB Business Accreditation Seminar. Nyata aku masih belum segar sepenuhnya dari kepenatan semalam, esok pula menanti seminar sambungan hari ini.

Seminar dijalankan di hotel yang sama tempat aku menginap. Aku hanya turun menaiki lif. Jam 7.30 pagi aku berada di hadapan bilik seminar namum masih belum ramai peserta yang datang walaupun masa pendaftaran menunjukkan jam 7.45 pagi. Peserta pertama yang aku jumpa adalah Dr. Salbiah dari Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Kuala Lumpur.


Ramai juga peserta dari Malaysia antaranya, UniKL, KDU dan UiTM. Selebihnya adalah peserta-peserta luar negara dari insitusi-institusi pengajian tinggi sekitar Asia antaranya Indonesia, Taiwan, Pakistan, India, Korea, Jepun dan China. Syukur pada Allah menemukan aku dengan pelbagai jenis bangsa dan budaya. Ada yang boleh diperhatikan dan dipelajari.

Seminar berjalan dengan lancar kecuali sistem siaraya yang kurang menyenangkan. Situasi itu berlanjutan sampai ke petang. Jam 12 tengahari, kami dibawa ke tempat untuk makan tengahari. Peserta yang memesan menu halal diasingkan ke tempat lain. Menunya satu mangkuk kecil nasi beriyani, berlaukkan ayam rendang, sedikit daging kambing, tempe dan ikan masam manis. Seperti kurang sesuai makan nasi beriyani dengan rendang. Namun, Alhamdulillah, dapat juga menikmati nasi.



Selepas habis seminar, aku menghabiskan masa di dalam bilik. Malas nak meredah kesesakan kota Singapura ini. Cukuplah menu ini untuk santapan makan malam.


Share this post

About Mohd Shafawi Sarbini

Penulis tetap blog ini. Pernah bercita-cita jadi penulis hebat. Jom follow Google+

4 comments:

Sadia said...

beautiful template <3

Ummu Syahmi said...

hohohoh lamanya rasa 6 hari.... prebet kat rumah dok buat rehersal macam2...

Falcao said...

Thank you Sadia.

Falcao said...

@Ummu Sofiyya, barulah meriah. 3 days to go.

About-Privacy Policy-Contact us
Copyright © 2013 Thought of Mine. Blogger Template by BloggerTheme9
Proudly Powered by Blogger.
back to top